woensdag 16 maart 2016

Money Flow Challenge

Ik heb weer eens een 'challenge' gevonden waar ik aan meedoe. De Money Flow Challenge.

Zoals de naam al aangeeft, gaat het over geld. Niet zozeer over heel veel geld verdienen, maar meer over het omgaan met geld op een positieve manier. En dat je door positieve gedachten over geld, geld naar je toe trekt. Het klinkt een beetje zweverig, en misschien is het dat ook wel. Maar ik vind het erg motiverend.

Elke dag krijg je 1 email, met daarin een kort filmpje met uitleg over de opdracht van de dag. Vervolgens maak je dus de opdracht in het werkboekje. Dit is altijd een opdracht die je laar nadenken over jouw relatie met geld, over over je doelen.





De maakster van de challenge, Simone, stelt dat je relatie met geld sterk wordt bepaald door de verhalen die je vroeger te horen kreeg over geld. In mijn geval leid dat tot problemen en twijfels. Mijn ouders hebben me namelijk altijd verteld dat je zuinig moet zijn, dat sparen belangrijk is en dat je voor een goede baan met zekerheid van inkomsten moet kiezen. En daardoor voel ik me nu dus schuldig als ik mijn geld uitgeef aan mooie spullen, of iets 'beters' wil dan mijn baantje achter de kassa. Dat soort tegenstrijdigheden blokkeert mijn money flow :-)
Door deze week elke dag weer positief met geld bezig te zijn, en onder andere duidelijke doelen te stellen, is het de bedoeling dat ik die negativiteiten van vroeger kan omdenken tot iets positiefs, of ze kan loslaten zodat ze niet meer blokkeren.

He, dit verhaal wordt steeds zweveriger geloof ik....

Maargoed. De money flow challenge zit inmiddels op dag 6, maar je kunt nog steeds meedoen. Kijk maar op Moneyflowchallenge.nl voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen